Monday 30 July 2012

BMW 1 siri M Coupe 2012



Bertempat di Litar Antarabangsa Sepang pada 19 Jun 2012 yang lalu bersempena program BMW M Track Experience Asia 2012, BMW Group Malaysia telah memperkenalkan model BMW 1 Series M Coupé serba baru buat pertama kalinya di pasaran Malaysia. Model tersebut menampilkan enjin enam silinder sebaris dengan teknologi BMW M Twin Turbo, yang mana baru-baru ini ianya telah menerima anugerah enjin terbaik di dalam kelasnya dalam majlis 2012 International Engine of the Year Awards.
BMW 1 Series M Coupé 2 BMW 1 Series M Coupé serba baru diperkenal di Malaysia
Unit berkapasiti 3.0 liter itu menggabungkan karakter berprestasi tinggi BMW M dengan tahap penjimatan minyak kontemporari, seterusnya berupaya menghasilkan keluaran kuasa setinggi 350bhp dan tork maksimum 450Nm, bermula dari putaran enjin serendah 1,500rpm. Menurut BMW Group Malaysia, model BMW 1 Series M Coupé dibekalkan ciri-ciri agresif dengan kemampuan menakluk jalan raya seperti di trek perlumbaan dengan tahap pecutan menakjubkan dari 0 – 100 km/j dalam tempoh hanya 4.9 saat.
BMW 1 Series M Coupé 3 BMW 1 Series M Coupé serba baru diperkenal di Malaysia
BMW 1 Series M Coupé yang merupakan model kompak 2 pintu itu tersedia dalam jumlah terhad di pasaran Malaysia, menjadikannya sebuah kereta sport eksklusif dari BMW M yang ditawarkan untuk pelanggan berpotensi BMW bagi memiliki salah satu model paling dinamik dan mewah di dalam negara ini. Harga jualan (atas jalan, tidak termasuk insuran) yang ditawarkan untuk model BMW 1 Series M Coupé serba baru ini untuk pasaran Malaysia ditetapkan sebanyak RM508, 800.00.

No comments:

Post a Comment